نسخه بدون عکس | نسخه با عکس |

شماره خبر: 1473095 تاریخ انتشار: 1399/01/09 12:00
آقاپورعلیشاهی مطرح کرد ؛

کاهش واردات و عدم وابستگی به تولیدات خارجی در سال جدید

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: متقاضیان با یک مشکل فرهنگی به نام برندسازی مواجه هستند که باز می گردد به ۵۰ سال گذشته، باید بپذیریم نتوانستم در تولیدات داخلی در کشور برندسازی کنیم.

 خبرگزاری خانه ملت ؛ معصومه آقاپورعلیشاهی در مورد کاهش واردات و عدم وابستگی به تولیدات خارجی در سال جدید گفت: کاهش واردات و عدم وابستگی به تولیدات خارجی ازجمله اقداماتی است که باید در سال «جهش تولید» به آن توجه شود؛ در همین راستا باید کمیت و کیفیت کالاها افزایش پیدا کنند و سطح استاندارد کالاها، کاهش قوانین و مقررات و استفاده از منابع در بخش عرضه تا جایی که به نقطه مطلوب برسیم مورد توجه قرار بگیرد تا سطح انتظار متقاضیان و تقاضا کنندگان مرتفع کند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود رشد تکنولوژی هنوز مدیریت‌ها به صورت سنتی است به فرض مثال در بخش بازاریابی، بازارسنجی، مطلوبیت‌ها و سطح انتظارات متقاضیان، واحدهای تولیدی هزینه زیادی برای بالا بردن کیفیت محصولات خود نمی‌کنند، کالایی را تولید کرده و متقاضیان را مجبور به خرید و مصرف همان کالا می‌کنند، مصرف کنندگان هم به دلیل محدودیت انتخاب مجبور به خرید کالا از بین بد و بدتر هستند.

ناتوانی کشور در برندسازی محصولات

وی ادامه داد: تولیدکنندگان باید تغییر نگرشی در تولید کالاها داشته باشند و با بازار سنجی و سطح انتظارات مشتریان برطرف کنند، اما در مورد متقاضیان یک مشکل فرهنگی به نام برندسازی مواجه هستند که باز می‌گردد به ۵۰ سال گذشته، باید بپذیریم نتوانستم در تولیدات داخلی در کشور برندسازی کنیم تا در سطح جهانی با آن برند کسب درآمد کرده و افتخار کنیم.

بِرند برای مصرف کنند نوعی عِرق ملی، شخصیت آفرینی و نیاز محسوب می‌شود

نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: تعدادی از مشتریان کالاهایی که مصرف می‌کنند به خاطر برند شناخته شده آنها است، برند برای مصرف کنند نوعی عِرق ملی، شخصیت آفرینی و نیاز محسوب می‌شود تمام عوامل یاد شده دلیلی می‌شود برای ورود کالاهای وارداتی به کشور و تقاضا برای مصرف، این اشکالات و کمبودها زنجیره وار باز می‌گردد به کل کشور و متاسفانه ما هنوز نتوانستیم برای کالاهای خود برندسازی داشته تا بتوانیم در سطح ملی و بین المللی کالایی را به نام ایران به لحاظ کمی و کیفی معرفی کنیم.

ما به کدام برندمان افتخار کنیم

آقاپورعلیشاهی گفت: زمانیکه بِرند محصولی در سطح ملی پیشرفت کند و مورد افتخار مردم آن کشور در همه جا خواهد بود بدون شک در سطح جهانی هم مورد استقبال واقع می‌شود، حدودا چند سال قبل گروهی از کشور ژاپن برای یک کار پروژه‌ای مهمان کشور ما بودند درحین ارتباطات و رفت و آمد ماشین تویوتایی که گویا با مشکل فنی بیش از یک‌هفته در خیابانی پارک بود نظر آنها را به خود جلب کرده و با اصرار شروع به شستشوی ماشین تویوتا کرده‌اند، بعد از اتمام کار این جمله را تکرار کردند که پاسخگویی تمام کنجکاوی گروه پژوهشی بود، تویوتا ساخت کشور ژاپن است «ژاپن یعنی تویوتا»، «تویوتا یعنی ژاپن» بِرَندی که مردمش به آن افتخار می‌کنند در همه جای کره زمین نسبت به آن عِرق دارند، ما به کدام برندمان در طول چند سال باید افتخار کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآوری کرد:هرکشوری با توجه به منابع داخلی خود از نیروی انسانی گرفته تا منابع طبیعی شروع به برندسازی در سطح ملی و جهانی می‌کند؛ نیاز نیست کشور ما در همه زمینه اقدام به تولید کند می‌تواند با توجه به داشته‌هایش شروع به تولید محصولات با کیفیت کند تا بتواند در سطح جهانی به تولیدات خود عِرق داشته باشد و آن را به یک برند تبدیل کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام «جهش ملی» باید کشور ما با توجه به سرمایه خود اقدام به تولید کالا در سطح ملی و جهانی کند اگر بخواهیم به همین صورت تولید کنیم و به کیفیت محصولات توجه نکنیم به هیچ عنوان از واردات کالای خارجی به کشور ما کاسته نخواهد شد./

پایان پیام

برچسب ها: احیای تولید، اخبار برگزیده، افزایش تولید، افزایش تولید داخل، افزایش تولید پایدار

1399 © حق کپی رایت متعلق به مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی ایران می باشد