محمدی:

فرهنگ مدرک زدایی و افزایش دانش مهارتی باید ترویج شود

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعتقاد دارد امروزه هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش نیاز به ساماندهی و بازنگری در حوزه محتوای درسی و افزایش سطح تجهیزات کارگاهی دارند زیرا این امر سبب افزایش مهارت آموزی می شود.

  خانه ملت؛ داوود محمدی با اشاره به اینکه موضوع آموزش مهارت در حوزه آموزش و پرورش باید به طور جدی دنبال شود زیرا در رشته‌های نظری دانش‌آموخته‌های خوبی داریم اما افرادی که در رشته‌های فنی تحصیل کرده‌اند به دلیل اینکه کارآموزی خوبی را طی نکرده‌اند نمی‌توانند عملکرد خوبی در بازار کار داشته باشند، گفت: بر این اساس باید برنامه ریزی مناسب و مستمری در حوزه افزایش سطح مهارت آموزی تبیین شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عموما در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای افراد می‌توانستند تا مقطع فوق دیپلم ادامه تحصیل دهند و به نوعی افراد در این سطح متوقف می‌شدند، تصریح کرد: این موضوع موجب شد تا انگیزه دانش آموزان برای تحصیل در رشته‌های فنی کاهش یابد؛ بنابراین باید تلاش شود تا مقاطع بالاتر رشته‌های فنی در دانشگاه‌ها تدریس شود زیرا افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند نیاز به افزایش سطح دانش دارند.

وی با تاکید بر اینکه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش نیاز به ساماندهی و بازنگری در حوزه محتوای درسی و افزایش سطح تجهیزات کارگاهی دارند، ادامه داد: حرکت به سمت دریافت مدرک دانشگاهی و عدم مهارت آموزی، موجب افزایش بیکاری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهارکرد: باید اذعان کرد که داشتن مدرک صرفا موجب ورود به بازار کار و اشتغال نمی‌شود از این رو این فرهنگ مدرک‌زدایی و افزایش دانش مهارتی باید ترویج شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای مناسبی در سطح کشور وجود دارد اما نیاز به ساماندهی دارند تا بتوانند فارغ‌التحصیلان خوبی را به بازار کار ارائه کنند./

برچسب ها

آموزش و پرورش، اخبار برگزیده، اشتغال، اشتغال زایی، اشتغال زنان، اشتغال مددجویان، انواع آموزش های فنی و حرفه ای، بودجه آموزش و پرورش، دانشگاه فنی و حرفه ای، سازمان فنی و حرفه ای