سلحشوری مطرح کرد:

تبلیغات گسترده در شبکه های تلویزیونی خارجی روش کشورهای موفق در حوزه گردشگری

عضو ناظر مجلس در شورای عالی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعتقاد دارد برای جذب گردشگر می توان به روش کشورهای موفق در این حوزه از ظرفیت رسانه های کشورهای خارجی بهره برد.

خانه‌ ملت؛ پروانه سلحشوری با اشاره به اینکه برای دستیابی به صنعت گردشگری پویا نیاز به معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی به گردشگران داخلی و خارجی است، گفت: تبلیغات تلویزیونی و ساخت برنامه‌های مختلف از جاذبه‌های گردشگرپسند در کشور در شبکه‌های داخلی و خارجی، یکی از راهکارهای معرفی موثر برای ایجاد شکوفایی در صنعت پردرآمد توریسم در دنیا است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون تبلیغات خوبی در حوزه گردشگری در سطح ملی وجود ندارد لذا نمی‌توان توقع تبلیغات مناسب در دنیا را داشت، تصریح کرد: می‌توان برای رفع این مشکل شبکه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را برای رونق گردشگری داخلی راه اندازی کرد و برای جذب گردشگری خارجی نیز می توان از ظرفیت شبکه‌های کشورهای خارجی بهره برد؛ این مهم در کشورهای موفق در حوزه گردشگری مشاهد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق اهداف پیش بینی شده در حوزه گردشگری کشورمان نیاز به برنامه ریزی‌های کوتاه مدت است، اظهارکرد: چنین رویکردی در کشورهای موفق در حوزه گردشگری مشاهده می‌شود؛ حتی در کشورهای همسایه که ظرفیت گردشگری خاصی نیز ندارند با اتخاذ سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت مناطق گردشگری را ایجاد می‌کنند تا بتوانند از این طریق کسب درآمد کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه متاسفانه ضعف مدیریتی در امور سبب شده تا در برخی از موضوعات همانند گردشگری به نتایج مناسبی دست نیابیم، ادامه داد: نباید از یابد برد که صنعت گردشگری حوزه فرابخشی است؛ به عنوان مثال سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نمی‌تواند زیرساخت‌هایی مانند جاده‌ها و غیره را فراهم کند از این رو سایر مجموعه‌ها نیز باید کمک کنند تا بتوان به اهداف پیش‌بینی شده رسید.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با یادآوری دیدارش با سفیر کشور بلژیک، تصریح کرد: عموما تلاش میکنم در ملاقات‌ها ظرفیت‌های گردشگری کشورمان را به افراد خارجی معرفی کنم اما سفیر کشور بلژیک عنوان کرد که ایران دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است ولی زیرساخت های لازم برای جذب گردشگر را ندارد./

برچسب ها

اخبار برگزیده، بخش گردشگری، تقویت صنعت گردشگری، حوزه گردشگری