الزامات و ضرورت های برنامه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دولت (دولت دوازدهم)

مرکزپژوهش های مجلس شورای اسلامی الزامات و ضرورت های برنامه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت دوازدهم را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکزپژوهش‌های مجلس شورای اسلامی دفتر مطالعات اجتماعی این مرکز با بیان این مطلب که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دلیل سیاستگذاری و تصمیم‌گیری در مهمترین و گسترده‌ترین حوزه مرتبط با نخبگان ، تحصیل کردگان ، دانشجویان و جوانان کشور از جمله نهادهای تحول ساز و تاثیرگذاربر سرنوشت کشور و جوانان مملکت است افزود: از این رو نظارت و ارزیابی فعالیت‌های این نهاد امری خطیر قلمداد شده و در بهبود و ارتقای عملکرد آن می تواند مفید واقع شود.

بنابراین در این گزارش تلاش شده برخی از اطلاعات مورد نیازبرای شناخت بهتر حوزه فعالیت ، تکالیف قانونی ، چالش‌ها و انتظارات عمده از برنامه‌های آتی این نهاد، گنجانده شود تا ارزیابی بهتر برنامه‌های احتمالی حاکم بر آن راحت‌تر صورت پذیرد. می توان گفت توجه بیشتر به کیفیت آموزش عالی نسبت به کمیت روزافزون کنونی ، توسعه تحقیقات مسئله محور ، تجهیزدانشگاه‌ها ، استقلال دانشگاه‌ها و توسعه آموزش عالی مبتنی بر طرح آمایش از جمله اولویت‌های نظام آموزش عالی کشور است. همچنین ضعف در نظام تضمین کیفیت آموزش عالی و توسعه بدون برنامه آموزش عالی به خصوص در دوره‌های تحصیلات تکمیلی چه در بخش دولتی یاغیردولتی از جمله چالش‌های پیشروی این وزارتخانه خواهد بود.

 

برچسب ها

آموزش عالی، اخبارپژوهشی، وزارت علوم