سلحشوری مطرح کرد:

استفاده از ظرفیت تاثیرگذار هنرمندان و چهره های سرشناس برای تحول صحیح فرهنگی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است همکاری دولت با هنرمندان می تواند به تحول صحیح فرهنگی همچون خرید تولیدات داخلی منجر شود چراکه هنرمندان می توانند بر طرفداران و حامیان بسیار خود تاثیر مستقیم بگذارند.

 خانه ملت؛ پروانه سلحشوری با استقبال از اقدام اخیر رئیس سازمان میراث فرهنگی مبنی بر انتخاب یکی از هنرمندان به‌عنوان سفیر صنایع دستی، این اتفاق را فرصتی برای فرهنگسازی جهت استفاده بیشتر مردم از تولیدات داخلی دانست و گفت: همکاری دولت با هنرمندان اتفاق مهمی است که می‌تواند به تحول صحیح فرهنگی منجر شود چراکه هنرمندان می‌توانند بر عمده مخاطبان خود تاثیر مستقیم و غیرمستقیم بگذارند.

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه یکی از مشکلات اصلی امروز جامعه عدم درک ضرورت استفاده و خرید از تولیدات داخلی است که این مهم تنها از طریق فرهنگسازی به راه حل خواهد رسید، افزود: همکاری دولت‌ها با هنرمندانی که طرفداران میلیونی دارند می‌تواند قدمی بزرگ برای تغییر شرایط محسوب شود.

وی معتقد است آمیختن زندگی مردم با صنایع دستی و گسترش و ترویج آن‌ها در میان اقشار مختلف جامعه، نیازمند معرفی است لذا باید با فرهنگسازی هویت از دست رفته مردم را به آن‌ها بازگرداند و در ادامه موجب رونق بازار صنایع دستی شد.

سلحشوری همچنین بیان کرد: مسئولان می‌توانند علاوه بر استفاده از جایگاه محبوب هنرمندان در جامعه، از آن‌ها بخواهند در آثار نمایشی خود همچون فیلم و سریال و تئاتر به مقوله‌های مهم جامعه توجه بیشتری کرده و این مسائل را به مخاطبان آموزش داده یا یادآوری کنند لذا حل مشکلات هنرمندان و توجه به خواسته‌هایشان نیز برای برقراری رابطه‌ای دو سویه و هدفمند ضروری است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین با بیان اینکه فرهنگ‌سازی برای مصرف کالاهای ساخت داخل، نیازمند تفکر، مطالعه، نگاه عمیق، برنامه‌ریزی و در نظر گرفتن ابعاد روانشناختی اجتماعی این موضوع است، گفت: هنرمندان و دستگاه‌های فرهنگی و هنری دیگر دستگاه‌های تبلیغاتی، باید در این خصوص اهتمام جدی داشته باشند./

برچسب ها

آثار فرهنگی، آسیب شناسی فرهنگی، اخبار برگزیده، اقتصاد و فرهنگ، اهالی فرهنگ و ادب، هنرمندان