ساداتی نژاد:

برندسازی محصولات دانش بنیان زمینه ساز حضور پرقدرت در بازارهای جهانی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعتقاد دارد ارتقای سهم شرکت های دانش بنیان در اجرای پروژه ها و طرح های کلان ملی سبب برندسازی شرکت های دانش بنیان و حضور پرقدرت تر در بازارهای جهانی می شود.

 خانه ملت؛ سیدجواد ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه امروزه بازارهای جهانی بستر خوبی برای حضور محصولات و کالاهای شرکت‌های دانش بنیان ایرانی است، گفت: افزایش صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان سبب ارتقاء کیفی تولیدات ایرانی می‌شود.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این بین نباید از یاد برد که حضور در بازارهای جهانی و رقابت با سایر محصولات خارجی می تواند پایداری شرکت های ایرانی را فراهم کند که این مهم دستاورد خوبی است.

وی ضمن تاکید بر اینکه ارتقای توان صادرات محصولات دانش‌بنیان موجب توجه شرکت ها به عرصه تحقیق و توسعه (R&D) می شود که این امر نیز رقابت پذیری محصولات ایرانی را افزایش می دهد، تصریح کرد: بر این اساس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باید با برنامه ریزی بلندمدت به سمت فراهم کردن شرایط برای افزایش صادرات محصولات دانش بنیان حرکت کند.

عضو کمیته آموزش عالی و علوم پزشکی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان داخلی از حیث فعالیت جوان محسوب می شوند از این رو باید با فراهم کردن بستر قانونی زمینه حضور محصولاتشان در بازارهای خارجی را فراهم کنیم، ادامه داد: در این بین نباید فراموش کرد که سرمایه گذاری در این عرصه نیز نیاز جدی تلقی می شود لذا باید به سمت جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی در شرکت های دانش بنیان حرکت کنیم تا بتوان دستاوردهای علمی را به سمت صنعتی شدن سوق دهیم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ارتقای سهم شرکت‌های دانش‌بنیان در اجرای پروژه‌ها و طرح‌های کلان ملی سبب برندسازی شرکت های دانش بنیان می شود، خاطرنشان کرد: برندسازی محصولات تولیدی ایرانی می تواند به حضور پرقدرت تر در بازارهای جهانی کمک شایانی کند./

برچسب ها

اخبار برگزیده، اقتصاد دانش بنیان، توسعه دانش بنیان، دانش بنیان