محمدی مطرح کرد:

تشریح سفر کمیسیون آموزش مجلس به کشورهای اسکاندیناوی، سوئد و فنلاند

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: فنلاند سیستم آموزش سنتی را کنار گذاشته و آموزش تحقیق محور و دانش آموز محور را پیش گرفته است.

   خانه ملت؛ داود محمدی با اشاره به سفر اعضای کمیسیون آموزش آموزش و تحقیقات مجلس به سه کشور اسکاندیناوی، سوئد و فنلاند، گفت: کمیسیون آموزش عالی براساس رسالتی که در بررسی مسائل آموزشی در حوزه آموزش عمومی و آموزش عالی داشته لازم است با تجارب دیگر کشورها آشنا شود.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اروپا در این زمینه به نتایج خوبی دست یافته است، افزود: ضروری بود که اعضای کمیسیون با تجارب کشورهای حوزه اسکاندیناوی آشنا شوند، لذا تاکنون از مراکز آموزش عمومی و دانشگاهی دو کشور بازدید صورت گرفته که به نتایج ارزشمندی رسیده ایم.

فنلاند سیستم آموزش تحقیق محور و دانش آموز محور را پیش گرفته است

وی با تاکید بر اینکه کشور فنلاند به شرایط جدیدی از آموزش رسیده و تحول در آموزش این کشور ایجاد شده است، ادامه داد: این کشور آموزش سنتی را کنار گذاشته و آموزش تحقیق محور و دانش آموز محور را پیش گرفته است، که در این راستا اعضای کمیسیون آموزش مجلس با شرایط آموزشی این کشور آشنا شده و از مراکز متعدد آموزشی در دوره ابتدایی و متوسطه و آموزشکده های فنی و حرفه ای بازدید کردند که این بازدید برای اعضا به ویژه در بخش آموزش تطبیقی بسیار ارزشمند بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامهر و پردیس با بیان اینکه اعضای کمیسیون در این سفر از دانشگاه های زیادی همانند دانشگاه هلسینکی و داشنگاه سوئد بازید کردند، یادآور شد: در این بازدید مسئولان دانشگاه مسایل آموزشی و راهبردهایی را که در دانشگاه پیش گرفته و نتایجی که به دست آورده اند را برای اعضای کمیسیون تشریح کردند.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه از دستاوردهای این سفر می توان در آموزش عالی و آموزش عمومی استفاده کرد و تجربیات را به دانشگاه ها و آموزشگاه ها انتقال داد، تصریح کرد: رهنمودها می تواند با توجه به اینکه این دو کشور در مسائل آموزشی جز کشورهای تراز اول در دنیا هستند، اثربخش باشد./

برچسب ها

آموزش عالی، آموزش و پرورش، اخبار برگزیده، فنلاند، مجلس شورای اسلامی، مهارت و خلاقیت