نیازآذری:

ضرورت نوسازی ناوگان ریلی

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس، بر ضرورت نوسازی ناوگان ریلی به جای بهسازی آن تاکید کرد و گفت: دولت باید با استفاده از ظرفیت قانون بودجه خرید واگن های جدید را با استفاده از فاینانس در دستور کار قرار دهد.

خانه ملت؛ حسین نیازآذری با اشاره به اظهارات مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اخذ مجوز سیر واگن های بالای 30 سال در شبکه حمل و نقل ریلی، گفت: با توجه به اینکه حمایت مجلس و دولت نسبت به توسعه شبکه حمل و نقل ریلی افزایش یافته، انتظار توسعه ناوگان دور از ذهن نیست.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجلس در زمان بررسی قانون بودجه سال 97 کل کشور تامین 15 درصدی سهم دولت برای توسعه شبکه ریلی از صندوق توسعه ملی را مصوب کرده است، افزود: با توجه به این مصوبه بهانه ای برای تاخیر در بهبود وضعیت شبکه ریلی وجود ندارد.

دولت به جای بهسازی واگن های فرسوده به خرید جدید اقدام کند

وی با تاکید بر اینکه دولت به جای بهسازی واگن های فرسوده باید بتواند با استفاده از توان داخل خرید واگن و نوسازی شبکه ریلی را انجام دهد، تصریح کرد: در راستای بهبود وضعیت شبکه ریلی می توانیم از ظرفیت واردات نیز استفاده کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه شرکت راه آهن باید برای رفاه مردم استفاده از واگن های جدید را در دستور کار خود قرار دهد، گفت: در حال حاضر ناوگان ریلی بسیار فرسوده است.

ارتقا کیفیت خدمات دهی در شبکه ریلی با نوسازی ناوگان

نیازآذری با تاکید بر اینکه مردم با توجه به ارزان بودن ناوگان ریلی تمایل بسیاری به استفاده از آن دارند، افزود: بی توجهی دولت به نوسازی ناوگان ریلی بی اعتمادی مردم نسبت به بروز خطرات احتمالی را دامن می زند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت به ویژه وزارت راه وشهرسازی باید با استفاده از ظرفیت قانون بودجه سال جاری توسعه شبکه ریلی و نوسازی آن را انجام دهد، تصریح کرد: استفاده از توان بخش خصوصی روند بهسازی ناوگان ریلی را تسریع خواهد کرد./
 

برچسب ها

اخبار برگزیده