حسینی کیا مطرح کرد:

مسائل بازار خودروهای داخلی

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در تحریم ها و نوسانات قیمت ارز قطعات وارداتی مورد نیاز تولید خودور خودروسازان را دچار مشکل می کند و این در حالی ست که خودروسازان بی میل نیستند قطعات تولید داخل را به قطعات وارداتی متصل کنند و قیمت آنها را نیز افزایش دهند،

خانه ملت؛ سیدجواد حسینی‌کیا عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش قیمت محصولات تولیدی خودروسازان و نوسانات بازار، اظهار داشت: خودروسازی ما از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون ارتقاء داشته و سطح کیفی آن افزایش یافته است اما متناسب با شرایط روز دنیا نیست.
 
وی با بیان اینکه بخشی از قطعات داخلی است اما بخش محدودی از قطعات نیز وارداتی هستند، گفت: در تحریم‌ها و نوسانات قیمت ارز قطعات وارداتی مورد نیاز تولید خودور خودروسازان را دچار مشکل می‌کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شرایطی که نوساناتی در بازار ایجاد می‌شود خودروسازان بی‌میل نیستند که قطعات تولید داخل را به قطعات وارداتی متصل کنند و قیمت آنها را نیز افزایش دهند، ادامه داد: در برخی از مواقع به دلیل عدم همخوانی عرضه و تقاضا و مشکلات گمرکی که برای خودروسازان به وجود می‌آید قیمت محصولات در بازار افزایش پیدا می‌کند.

وی  ادامه داد: عدم نظارت جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر خودروسازان ، عدم تعامل خودروسازان با گمرک، نرخ بالای سود بانک‌ها، آشفتگی و دلالی در بازار و تحریم‌ها همگی باعث می‌شوند تا در مقطعی از زمان قیمت خودرو افزایش جدی داشته باشد.

جامعه برای حفظ ارزش پول خود به سمت بازار خودرو می‌رود

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص اینکه چرا با وجود تزریق خودرو به بازار قیمت‌ها کنترل نمی‌شود، اظهار داشت: زمانیکه هزار و 700هزار میلیارد تومان نقدینگی در جامعه وجود دارد و برانامه‌ای برای تولید اشتغال نداریم جامعه برای حفظ ارزش پول خود به سمت بازار ارز، سکه، مسکن و خودرو حرکت می‌کنند و در شرایطی که هرکدام از این بازارها اشباع شود به سمت محصول دیگری حرکت می‌کنند./
 

برچسب ها

اخبار برگزیده، انجمن های خودروسازی، انواع فناوری های موتور خودرو، بازارخودرو