بیرانوندی مطرح کرد؛

ارائه آموزش ها باید متناسب با بازار کار کشور باشد

عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه تنها بخش اندکی از محتوای کتب درسی به درد بازار کار نمی خورد، گفت: برای دست یابی به اهداف بلندتر باید در شیوه های آموزشی و تدریس بازنگری اساسی انجام شود.

محمد بیرانوندی در گفت‌‎ خانه‌ملت ؛ محمد بیرانوندی در واکنش به برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه محتوای آموزشی به درد بازار کار نمی خورد با تاکید بر اینکه تنها بخش اندکی از محتوای کتب درسی قدیمی بوده و به درد بازار کار نمی خورد، گفت: مشکل چندانی در مورد محتوای کتاب درسی وجود ندارد بلکه برای دست یابی به اهداف بلندتر باید در شیوه های آموزشی و تدریس بازنگری اساسی انجام شود و شیوه ها اصلاح شود.

برای محتوای کتب درسی نمی توان نسخه واحد پیچید/ سیستم آموزشی دنیا به طور مداوم در حال بروزرسانی است

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای محتوای کتب درسی نمی توان نسخه واحد پیچید، افزود: سیستم آموزشی دنیا به طور مداوم در حال بروزرسانی است اما متاسفانه در ایران این مهم مورد غفلت قرار گرفته است؛ تغییر محتوا به معنای سرفصل است از این رو باید شیوه ها را تغییر داد و محتوای کتب درسی را کاربردی تر کرد.

ارائه آموزش ها باید متناسب با بازار کار کشور باشد

اگرچه محتوای برخی کتب درسی مرتبط است اما به دلیل اینکه کاربردی و عملی نیست بنابراین دانش آموزان و دانشجویان به هیچ وجه آمادگی لازم برای بازار کار را به دست نمی آورند
وی با بیان اینکه ارائه آموزش ها باید متناسب با بازار کار کشور باشد، تصریح کرد: اگرچه محتوای برخی کتب درسی مرتبط است اما به دلیل اینکه کاربردی و عملی نیست بنابراین دانش آموزان و دانشجویان به هیچ وجه آمادگی لازم برای بازار کار را به دست نمی آورند بنابراین باید برگزاری دوره های آموزشی مناسب و کارگاه های مهارتی در دستور کار قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه در تمامی مقاطع تحصیلی هدف بازار کار نیست، ادامه داد: هدف از دوره ابتدایی تربیت شهروند خوب است و در مقاطع بالاتر باید بازار کار مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه دولت مکلف است تا پایان قانون برنامه ششم 50 درصد رشته‌ها را به سمت فنی و حرفه‌ای و کار و دانش سوق دهد، گفت: دانشگاه‌های نسل سوم یعنی کار در کنار دانشگاه و دانشگاه در کنار کار باید گسترش پیدا کنند و دانشگاه ها برای معرفی خود به عنوان مرجع کارآفرینی باید به سمت و سوی گرایش به رشته‌های فنی و کار و دانش حرکت کنند./
 

برچسب ها

آموزش و پرورش، اجرای مطلوب تر برنامه درسی، اخبار برگزیده، بازار