مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به بررسی بایسته های قانونی فعالیت رسانه ای در شرایط بحران پرداخت.

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ این مرکز طی گزارشی با عنوان « بایستههای قانونی فعالیت رسانهای در شرایط بحران» خلأها و الزامات تقنینی فعالیت رسانهای در شرایط بحرانی را مورد ارزیابی قرار داده است.
شایان ذکر است در این بررسی مواردی همچون لزوم تعیین سخنگو در هر بحران از سوی سازمان، ضرورت تدوین استانداردهای خبرنویسی و اطلاعرسانی در بحران، ضرورت توجه به فضای مجازی و شبکههای اجتماعی در شرایط بحران، لزوم استفاده از سامانههای اطلاعات مکانی شبکه ارتباطی و مخابراتی کشور، گنجاندن مدیریت بحران در کتب درسی، ضرورت تحول در روابط عمومی دستگاههای اجرایی به منظور استفاده از همه ابزارهای رسانهای، آموزش تخصصی رسانهنگاران و افزایش سواد رسانهای در شرایط بحران، ضرورت بازنگری در شورای هماهنگی مدیریت بحران استانها از منظر کارکرد ارتباطی و رسانهای، اقدامات رسانهای پیش از وقوع بحران، ضرورت تحول در ساختار ستاد بحران مورد بررسی قرار گرفته است.
گفتنی است یکی از توصیههای بنیادینی که در این گزارش به آن اشاره شده این است که در ساختار ستاد مدیریت بحران کشور تجدیدنظر صورت گیرد و این ستاد به صورت فراقوهای تشکیل شود. اگر این ستاد فراقوهای باشد بدین معنا که در آن تمامی قوا نقش داشته و اعلامنظر کنند، در نتیجه رویکردهای سیاسی نمیتواند بر نحوه فعالیت و انعکاس رسانهای آن سایه افکند.
متن کامل این گزارش را
اینجا بخوانید.
برچسب ها
اخبار پژوهشی