حسینی کیا مطرح کرد ؛

ضرورت اختصاص ۵ درصد از ارزش کالای تولیدی به صنعت بسته بندی

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید در صورتی که هر تولیدکننده ۵ درصد از ارزش کالای تولیدی خود را برای ارتقا صنعت بسته بندی مصرف کند در آینده می تواند سودهای فراوانی به دست آورد.

  خانه ملت؛ جواد حسینی کیا درباره وضعیت صنعت بسته‌بندی، گفت: بسته‌بندی و بازاریابی جهانی یکی از اصلی‌ترین موانع پیش روی صادرات در ایران است، ذائقه مشتری به درستی تشخیص داده نشده در نتیجه محصولات تولیدی متناسب با نیاز و خواسته متقاضیان تولید نمی‌شود.

ارزش افزوده به دلیل ضعف ایران در صنعت بسته‌بندی سهم سایر کشورها می‌شود

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از محصولات ایرانی مانند زعفران، پسته، نخود، تخمه آفتاب‌گردان و... جزو بهترین برندها در دنیا هستند اما به دلیل ضعف کشور در صنعت بسته‌بندی، این محصولات نمی توانند در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند، در این شرایط محصولات ایرانی به سایر کشورها صادر شده و در کشور مقصد پس از بسته بندی مناسب با قیمت‌های بسیار بالا در بازارهای جهانی عرضه و ارزش افزوده سهم سایر کشورها می‌شود.

ضرورت واردات ماشین‌آلات به روز برای بسته بندی

وی اظهار کرد: اگرچه در حال حاضر گام‌هایی برای توسعه صنعت بسته بندی در کشور برداشته شده است اما کافی نیست و باید با تخصیص اعتبارات مناسب و واردات ماشین آلات و دستگاه های به روز، زمینه ارتقا فرآیند بسته بندی را فراهم کرد.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با تخصیص اعتبارت مناسب راه را برای ارتقا و پیشرفت صنعت بسته بندی هموار کند.

حسینی کیا ادامه داد: در صورتی که هر تولیدکننده 5 درصد از ارزش کالای تولیدی خود را برای ارتقا صنعت بسته بندی مصرف کند در آینده می‌تواند سودهای فراوان به دست آورد.

تبلیغات و هزینه برای ارتقا صنعت بسته بندی، سرمایه گذاری است

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: عده‌ای تصور می‌کنند هزینه برای بهبود صنعت بسته بندی و تبلیغات اضافی است حال آنکه این موارد سرمایه گذاری است و می‌تواند ارزش افزوده چند برابری برای کشور به ارمغان آورد./

 

برچسب ها

اخبار برگزیده، ارزش واردات، امنیت سرمایه گذاری، بسته اقتصادی، بسته بندی، توسعه صادرات