رضیان مطرح کرد ؛

دلابل عدم موفقیت ایران در تولید خودرو باکیفیت

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است خودروسازان به دلیل در اختیار داشتن بازار انحصاری به رقابت با خودروسازان برتر دنیا توجهی نمی کنند در نتیجه از تولید خودروی ملی باکیفیت بازماندند.

  خانه ملت ؛ عبداله رضیان درباره عدم موفقیت ایران در تولید خودرو باکیفیت علیرغم تمامی حمایت ها از این صنعت، گفت: اگرچه ترکیه عضو اتحادیه اروپا نیست اما زیرساخت های لازم برای خودروسازی و قطعه سازی در این کشور ایجاد شده و توانسته بازارهای آفریقا و کشورهای همسایه را به دست گرفته و سرمایه گذاری های هنگفتی برای ارتقا صنعت خودروسازی انجام دهد.

ناکامی ایران در تولید خودروی ملی ناشی از سیاست گذاری و برنامه ریزی نادرست است

این نماینده مردم در مجلس دهمافزود: علیرغم اینکه ایران و کره جنوبی فعالیت در صنعت خودروسازی را تقریبا همزمان شروع کردند اما کره به واسطه استفاده از تکنولوژی‌های روز توانست در این صنعت موفق شود اما ایران به دلیل سیاست گذاری و برنامه ریزی نادرست در تولید خودروی ملی ناکام ماند.

بیشتر بخوانید: علل افزایش قیمت خودرو؛ از رشد نرخ ارز تا فعالیت سوداگران

نماینده مردم سوادکوه، قائمشهر و جویبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروسازان ایرانی برنامه‌ای برای رقابت با خودروسازهای برتر دنیا ندارند و فقط به دنبال تولید خودروهای معمولی هستند، اظهار کرد: جلوگیری از واردات، بازار انحصاری مناسبی برای این شرکت‌ها ایجاد کرده و آنها به راحتی، هرچه می‌خواهند تولید می‌کنند و مردم نیز راهی جزء خرید این خودروها ندارند.

هزینه های بالاسری تولید در ایران به دلیل نیروی کار مازاد بسیار بالاست

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خودروسازان در برنامه‌ریزی‌های خود توجهی به بازارهای جهانی نداشته و تنها به بازار داخلی توجه می‌کنند، اضافه کرد: هزینه های بالاسری تولید در ایران به دلیل نیروی کار مازاد بسیار بالاست به همین دلیل علیرغم اینکه انرژی در ایران نسبت به ترکیه ارزان تر است اما این ارزانی تاثیر چندانی در قیمت تمام شده کالا ندارد.

خودروهای تولیدی از استانداردهای کیفی برخوردار نیستند

وی  با بیان اینکه خودروهای تولیدی از استانداردهای کیفی برخوردار نیستند، تصریح کرد: از سوی دیگر قطعه سازان نیز قیمت قطعه های خود را براساس دلار تعیین می کنند در نتیجه خودروسازان ناچارند قطعه را با قیمت جهانی خریداری و خودرو را با قیمت های داخلی به مردم عرضه کنند./

پایان پیام

برچسب ها

آسیب شناسی صنعت خودرو کشور، اخبار برگزیده، افزایش قیمت خودرو، ایران خودرو، بازار خودرو، بازارخودرو