میرزاده مطرح کرد ؛

موضوع هوشمندسازی مدارس در برنامه ششم توسعه و بودجه سالانه

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه باید نگرانی بیشتری در مورد آموزش دانش آموزان دوران ابتدایی داشته باشیم، گفت: تمامی امکانات و تجهیزات آموزش و پرورش در اولویت اول باید برای آموزش آنها بسیج شود.

 خبرگزاری خانه ملت؛ سیدحمایت میرزاده اقدام آموزش و پرورش در احصا و شناسایی دانش آموزانی که به اینترنت دسترسی نداشتن را قابل تقدیر دانست و گفت: نقطه نظراتی که نمایندگان و افراد صاحب نظر در مورد نبود اینترنت در برخی روستاها و شهرها مطرح می‌کنند مورد مصداقی یک شهر یا روستا نیست و در واقع آمار دقیقی از تعداد دانش‌آموزانی که به اینترنت دسترسی ندارند وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: شناسایی این دانش‌آموزان اقدامی بسیار ارزشمند و مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد و در صورت انجام می‌توان نسبت به تصمیم‌گیری و برنامه‌های بعدی اقدام کرد.

وی با اشاره به موضوع هوشمندسازی مدارس که در برنامه ششم توسعه و بودجه سالانه مورد تاکید قرار گرفته است، ادامه داد: اعتباراتی در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری برای هوشمندسازی مدارس قرار داده شده و این مهم تکلیف این وزارتخانه است بنابراین باید برای تعامل بیشتر میان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش اطلاعات دقیقی از مدارسی که دسترسی به اینترنت دارند را داشته باشیم.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: داشتن اطلاعات دقیق از تعداد مدارس دارای اینترنت به صدا و سیما، وزارت آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری برای برنامه‌ریزی کمک زیادی می‌کند و از سویی به سهولت می‌توان در مورد استفاده از فضای مجازی، رادیو، تلویزیون و راهبران آموزشی برای ارائه آموزش‌ها برنامه‌ریزی کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه حساسیت دوره ابتدایی از دوران اول و دوم متوسطه بسیار بیشتر است، گفت: در دوره ابتدایی معلم باید در کنار دانش‌آموزان حضور و ارتباط مستقیم داشته باشد اما در دوره اول و دوم متوسطه امکان استفاده از فضای مجازی بیشتر است ضمن اینکه در روستاها و مناطقی که به اینترنت دسترسی ندارند اگر اینترنت هم باشد مدرسه ندارند و آموزش آنها هم پیش از کرونا غیرحضوری بوده است.

میرزاده افزود: بسیاری از دانش‌آموزان مناطق روستایی و عشایر تنها در امتحانات متفرقه شرکت می‌کنند بنابراین به این شکل نیست که صد در صد دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه در مناطق مذکور دارای معلم بودند و در حال حاضر به دلیل کرونا، معلم ندارند بلکه آنها از تاریخ بشریت محروم بوده و صدا و سیما و هیچ کسی هم به فکرشان نبوده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در واقع برخی از این دانش‌آموزان در مدارس شبانه‌روزی تحصیل می‌‌کردند و برخی هم رفت و آمد روزانه داشتند که با بارش برف و یخبندان ماه ها به مدرسه نمی‌رفتند و هیچ مسئولی هم به فکرشان نبود. همچنین تعداد زیادی از آنها به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی خانواده همدوش و همپای خانواده مشغول کار بوده و به صورت متفرقه تحصیل می‌کردند.

وی  با تاکید بر اینکه برای آموزش دوره اول و دوم متوسطه به اندازه دوران ابتدایی نگرانی وجود ندارد، گفت: ابتدایی ابتدایی نیست و در شرایط فعلی باید نگرانی بیشتری در مورد آموزش دانش‌آموزان ابتدایی داشته باشیم و تمامی امکانات و تجهیزات آموزش و پرورش در اولویت اول باید برای آموزش آنها بسیج شود تا دانش‌آموزانی که امکان دسترسی به فضای مجازی، رادیو و تلویزیون دارند به صورت مستقیم بتوانند استفاده کنند و برای آموزش دانش‌آموزانی که دسترسی ندارند از ظرفیت راهبران آموزشی استفاده شود زیرا در چنین مناطقی به دلیل کمبود دانش آموز احتمال ابتلا به کرونا وجود ندارد؛ باید به آموزش و پرورش برای تحقق رفع مشکلات سد راه آموزش دانش‌آموزان روستایی و عشایری در شرایط فعلی کمک کرد./

برچسب ها

اخبار برگزیده، بیماری کرونا، تجهیز و نوسازی مدارس، طرح واگذاری مدارس، ویروس کرونا