در صحن علنی صورت گرفت ؛

بررسی دوفوریت طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف استخدام نهضتی ها

نمایندگان موافق و مخالف بررسی دوفوریت طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی دلایل خود را برای بیان نظر خود بیان کردند.

خبرگزاری خانه ملت؛ در نشست علنی امروز (چهارشنبه 18 تیرماه) مجلس شورای اسلامی، دوفوریت طرح اصلاح ماده الحاقی به قانون تعیین تکلیف استخدام حق التدریسان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم در مخالفت با دوفوریت طرح مذکور گفت: بحث ساماندهی نیروهای انسانی در وزارت آموزش و پرورش یک مسئله اصلی و مهم است، اما این وزارتخانه در دوره های مختلف برای تدوین یک قانون منفعل عمل کرده و مجلس در ادوار مختلف با ورود به این مسئله و تدوین طرح های مختلف، به رویکرد منفعلانه وزارتخانه در حوزه نیروی انسانی دامن زده است.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس یازدهم تمام مسائل و مشکلات مرتبط با نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش را درک می کنند، اما نباید با طرح های دوفوریتی به مسائل آموزش و پرورش در این بخش دامن بزنیم. از این رو به منظر من وزارت آموزش و پرورش باید یک برنامه 5 ساله ارائه کند تا بر این اساس اقدامات بعدی صورت گیرد.

در این نشست شیوا قاسمی در موافقت با طرح مذکور گفت: نهضت سوادآموزی یادگار امام راحل است و این افراد در سال های گذشته میلیون ها نفر انسان محروم را باسواد کرده اند، لذا باید به نهضت سوادآموزی به عنوان یک نهضت انقلابی نگاه کنیم، در غیر این صورت در جامعه بازماندگان از تحصیل روز به روز افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی این سوال پیش می آید که چرا قرار است از نیروهای نهضت سوادآموزی آزمون استخدامی گرفته شود، این در حالی است که از سه گروه دیگر آزمون گرفته نشده، بنابراین حمایت از نهضتی ها باید ارحج تر دیده شود و تبعیض در این حوزه به صلاح نبوده و رفع ظلم فوریت دارد، از این رو پیشنهاد می شود مانند سایر گروه های مرتبط با آموزش و پرورش که آزمون برایشان حذف شده، برای نهضتی ها نیز آزمون برگزار نشود./

پایان پیام
 

برچسب ها

آزمون های استخدامی، آموزش، آموزش و پرورش، اخبار برگزیده، استخدام، صحن علنی، نهضت سوادآموزی