سرگزی مطرح کرد ؛

اهمیت اجرای پروژه راه آهن چابهار- زاهدان- سرخس

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از مسائل مهم در حوزه راه آهن چابهار- زاهدان- سرخس، انتقال خط آهن از سرخس به منطقه میلک است، در شرایط کنونی تجار افغانستانی تمایل بسیاری برای انتقال کالاهای تجاری از این مسیر ریلی را دارند، بنابر این با تحقق این مسنله حجم ترانزیت شرق کشور افزایش چشمگیری خواهد داشت.

 خبرگزاری خانه ملت؛ محمد سرگزی  با اشاره به اهمیت اجرای پروژه راه آهن چابهار- زاهدان- سرخس، گفت: خوشبختانه با عنایت و حمایت رهبر معظم انقلاب از استان سیستان و بلوچستان، اعتبارات خوبی از صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه مذکور در نظر گرفته شده است تا راه آهن در موعد مقرر و در کوتاه ترین زمان مورد بهره برداری قرار گیرد.


وی  ادامه داد: قطعا یکی از مولفه های اصلی در توسعه شرق کشور، اجرا و بهره برداری از راه آهن چابهار به زاهدان است، البته خط آهن پس از زاهدان باید به زابل، بیرجند، تربت حیدریه و نهایتاً از طریق مشهد، به خط آهن سرخس-سرخس در شمال شرق کشور متصل شود.

بندر اقیانوسی چابهار یکی از بندرهای استراتژیک کشور است

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی افزود: بندر اقیانوسی چابهار یکی از بندرهای استراتژیک کشور است، از این رو با استفاده از راه آهن چابهار- زاهدان- سرخس می توان از ظرفیت بندر به صورت گسترده استفاده کرد به طوری که از طریق راه آهن، حجم انتقال کالا به عمق کشور افزایش می یابد.

ضرورت امتداد راه آهن چابهار-زاهدان-سرخس به منطقه میلک

وی گفت: یکی از مسائل مهم در حوزه راه آهن چابهار- زاهدان- سرخس، انتقال خط آهن از سرخس به منطقه میلک است، در شرایط کنونی تجار افغانستانی تمایل بسیاری برای انتقال کالاهای تجاری از این مسیر ریلی را دارند، بنابر این با تحقق این مسئله حجم ترانزیت شرق کشور افزایش چشمگیری خواهد داشت.

سرگزی افزود: راه آهن چابهار- زاهدان- سرخس- میلک توجیه اقتصادی بالایی داشته و در حوزه حمل کالاهای خارجی دارای اهمیت است، از این رو دولت باید با نگاه استراتژیک و راهبردی نسبت به انتقال خط آهن از سرخس به میلک اقدام کند./

برچسب ها

اخبار برگزیده، افغانستان، تبلیغات تجاری، راه آهن، راه آهن بین المللی، زاهدان