برند سازی گره ای از مشکلات شالیکاران را باز نمی کند/ طرح ها روی کاغذ باقی نماند

نماینده نوشهر و چالوس در مجلس با تأکید بر اینکه نوشتن نامه و آیین نامه گره ای از مشکلات کشاورزان و برنج کاران باز نمی کند، گفت: جهاد کشاورزی باید طرحی بنویسد که برای کشاورز توجیه اقتصادی داشته باشد و در حد کتابت باقی نماند.

به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، قاسم احمدی لاشکی در گفت و گو با خانه ملت، در واکنش به خبر منتشر شده از سوی جهاد کشاورزی مبنی بر تدوین آئین نامه داخلی برند سازی برنج ایرانی، گفت: اقداماتی مانند نوشتن نامه و آئین نامه بر اساس میل و خواست جهاد کشاورزی گره ای از مشکلات کشاورزان باز نمی کنید.

نماینده نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مازندران 5 درصد از وسعت خاک کشور را داراست، تصریح کرد: 20 درصد محصولات کشاورزی در مازندران تولید می شود که این رقم لزوم توجه ویژه به امور مربوط به کشاورزان به خصوص برنج کاران خطه شمال کشور را یادآوری می کند.

احمدی لاشکی با تاکید بر اینکه باید همت ویژه ای برای حل مشکلات کشاورزان در کشور شکل بگیرد، اما چیزی که مشاهده می شود این است که از کشاورز حمایت نمی شود، افزود: کلمه برنج یادآور رنج پروسه کاشت تا برداشت این محصول است، کشاورزان زحمت کش نیاز به حمایت دارند و دولت باید به این نکته توجه داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم نبود انگیزه اقتصادی برای کشاورزان را یک آسیب بزرگ در حوزه تولید و تامین امنیت غذایی عنوان کرد و گفت: به علت بی توجهی های صورت گرفته و نداشتن توجیه اقتصادی کشاورزی، بسیاری از کشاورزان شمالی به منظور کسب سود و درآمد بیشتر زمین های خود را برای ویلا سازی می فروشند که این یک زنگ خطر بزرگ است.

نماینده نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جهادکشاورزی باید طرح هایی بنویسد که برای کشاورزان توجیه اقتصادی داشته باشد، یادآور شد: امیدواریم تدوین طرح برند سازی برای برنج ایرانی در حد کتابت نباشد و کاربردی و عملیاتی شود.

برچسب ها

آیین نامه، اخبار برگزیده، اقتصادی، برنج