بلیط قطار روی ریل گرانی

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مسئولان راه آهن به منظور تامین هزینه های خود باید به دنبال راهکارهایی جدید و ایجاد درآمد باشند،گفت: اگر مسئولان به دنبال این باشند که همیشه قیمت بلیت قطار را به منظور جبران هزینه های خود افزایش دهند سیاست های کلی حمل و نقل ریلی محقق نخواهد شد.

خانه ملت؛ علیرضا خسروی در ارتباط با افزایش قیمت بلیت قطار با یادآوری اینکه قیمت بلیت پیش از این حدود 22 درصد افزایش داشته است، گفت: 7 درصد هم به عنوان هزینه خدمات ایستگاهی از مسافران دریافت می شود بنابراین بهتر است مسئولان راه آهن به منظور تامین هزینه های خود به دنبال راهکارهایی جدید برای ایجاد درآمد باشند.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بالغ بر 250 ایستگاه راه آهن در کل کشور وجود دارد، افزود: این ایستگا هها هزینه هایی نهفته و خاموش مانند مخارج تامین آب، برق، سرویس های بهداشتی، نمازخانه، پله های برقی و آسانسور دارند و کسانی که از این خدمات استفاده می کنند باید بابت این خدمات هزینه هایی را پرداخت کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه مسئولان شرکت راه اهن 7 درصد از هزینه های خود را در مسیرهای بلند با فاصله بیش از 250 کیلومتر به صورت پلکانی روی قیمت بلیت اضافه کردند که موردقبول ماست اما اینکه افزایش قیمت بلیت به بهانه تامین هزینه ها در فواصل کوتاهی تکرار شود صحیح نیست.

وی با اشاره به اینکه در موردبخشهایی از رجاءکه خصوصی سازی شده اشکالاتی وارد است، گفت: باید کمک کنیم تا بخش خصوصی بتواند هزینه های خود را از طریق خدمات جانبی که به مسافران ارائه می کند تامین کنند.

خسروی ادامه داد: سالیانه چیزی حدود25درصد به حقوق پرسنل و کارکنان شرکت رجاء اضافه می شود که شرکت راه اهن باید برای تامین این هزینه ها به دنبال راهکارهای جدید باشد و در گام اول به سراغ افزایش قیمت بلیت نرود چراکه این اقدام باعث نارضایتی مردم می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس پیشنهاد کرد:شرکت رجاء با ارائه خدماتی مثل اینترنت و همچنین قبول تبلیغات در ایستگاه های راه آهن و واگن های قطار برای خود درآمدزایی و بخش از هزینه ها را از این طریق جبران کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه زیرساختهای لازم برای توسعه صنعت حمل و نقل ریلی باید از سوی دولت مهیا شود، ادامه داد: نباید افزایش قیمتها زود به زود انجام گیرد و به جای آن باید عمده افزایش قیمت را با ارایه یک مجموعه خدمات جانبی که به مسافران ارائه می شود جبران کنند تا مردم به راحتی بتوانند از صنعت حمل ونقل ریلی که یکی از امن ترین وسایل حمل ونقل است استفاده کنند.

خسروی تصریح کرد: حتی مسئولان شرکت رجاء قیمت بلیت قطار را کاهش داده یا ثابت نگهدارند و با ارائه یک سری خدمات ویژه و دریافت هزینه از کسانی که تمایل به استفاده از این خدمات دارند بخشی از هزینه های خودرا جبران کرده و همچنین رضایتمندی مردم را افزایش دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر مسئولان راه آهن به دنبال این باشند که همیشه قیمت بلیت قطار را به منظور جبران هزینه های خود افزایش دهند از سیاست های کلی راه آهن عقب می مانند.

برچسب ها

اخبار برگزیده، بلیت قطار