واردات ریل خارجی به نفع اقتصاد کشور نیست

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با یادآوری اینکه مولفه اصلی اقتصاد مقاومتی استفاده حداکثری از ظرفیت های تولید داخلی است،گفت:واردات ریل از کشورهای دیگر به نفع اقتصاد کشور نیست و با این روند نمی توان نسبت به آینده صنعت ریلی کشور خوش بین بود.

خانه ملت؛ محمد فیروزی در خصوص خرید گسترده ریل از روسیه، ترکیه و هند توسط شرکت ساخت و توسعه و سنگ اندازیها در مقابل توسعه تولید ریل ملی،گفت: مولفه اصلی اقتصاد مقاومتی این است که بتوانیم از ظرفیت های تولید داخلی نهایت بهره برداری را داشته باشیم.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه صرفا در حوزه ریلی به کشورهای خارجی وابستگی داشته باشیم در آینده موفقیت چندانی در این حوزه و تولید ریل ملی نخواهیم داشت کما اینکه هم اکنون این وضعیت بوجود امده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: بایستی سرمایه گذاریهای پایه ای در زمنیه حمایت از تولید ریل ملی در کشور صورت گیرد چرا که این ظرفیت در داخل وجود دارد و باید از آن حمایت شود نه اینکه با تکیه بر تولیدات خارجی بر سر راه توسعه داخلی مانع ایجاد کنیم.

فیروزی تاکید کرد: اینگونه عملکرد و واردات ریل از کشورهای دیگر به نفع اقتصاد کشور نیست.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس در خصوص ارزیابی تحقق اهداف از پیش تعیین شده در حوزه توسعه صنعت ریلی کشور،گفت:متاسفانه در حوزه صنعت ریلی از اهداف تعریف شده در اسناد بالادستی بسیار عقب هستیم اما مدیریت راه آهن بر این اراداه است تا بتواند حوزه ریلی را توسعه دهد و حمل و نقل عمومی تسهیل یابد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛در حالی ورود چهارمین و پنجمین محموله تجهیزات تولید ریل ملی تا پایان سال به کشور نوید تولید ریل UIC۶۰ را زودتر از موعد مقرر می‌دهد که مدیرعامل شرکت ساخت از خرید گسترده ریل خارجی خبر داده است.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر متوسط ساخت راه‌آهن در کشور سالانه 150 تا 170 کیلومتر است، در حالی که بر اساس اهداف چشم انداز 20 ساله کشور باید سالانه 1000 کیلومتر خط‌آهن ساخته شود.

یکی از دلایلی که همواره در توجیه این کم‌کاری اعلام شده نبود تولیدکننده داخلی ریل بوده، این در حالی است که بیش از 2 دهه قبل کارخانه ذوب‌آهن اصفهان اقدام به تولید ریل U33کرد.

برچسب ها

اخبار برگزیده، اقتصاد کشور، واردات ریل خارجی