شجاعی کیاسری، تأکید کرد:

استانداردسازی در تولیدخودرو به نحو کارشناسی اعمال نمی شود

نماینده مردم ساری در مجلس با بیان اینکه رقابتی شدن اجناس تولیدی نیاز امروز بازار خودرو است، گفت: تبصره ۱۳ شرایط جدید جایگزینی خودروهای فرسوده در مورد تعویض خودرو با مشکلات عدیده ای روبرو شده است و این در حالی است که بیش از ۲۰۰۰ تاکسیران منتظر تعویض خودرو هستند.

 خانه ملت؛ سید رمضان شجاعی کیاسری درباره پروسه بلندمدت تعویض خودرو، خاطرنشان کرد: متأسفانه مبالغی برای تعویض خودرو از تاکسی‌داران زحمتکش دریافت شده است اما خبری از تعویض خودرو نیست که این امر بسیاری از تاکسی‌داران را با مشکلات بی شماری روبرو کرده است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ستاد مفاسد اقتصادی موضوع تعویض خودرو تاکسیران بررسی شد، گفت: تعویض خودرو باید برطبق قراردادی تنظیم شده با مشتریان به متقاضیان تحویل داده شود و دیر کرد در این راستا به هیچ وجه منطقی نیست.

وی با بیان اینکه اداره کل گمرک و استاندار باید تنها اجازه ورود کالاهای استاندارد به کشورا بدهد، گفت: لوازم یدکی تقلبی در زمان حادثه کارکردی فاجعه آمیز دارد.

شجاعی کیاسری ادامه داد: اگر قرار است کالاهای چینی وارد کشور بشوند بطور حتم باید تنها کالای درجه یک وارد کشور شوند نه این که اجازه ورود کالایی درجه 2و3چینی را به کشور بدهیم.

نماینده مردم ساری، خاطرنشان کرد: متأسفانه نگاه استانداردسازی در زمینه تولید خودرو به نحو کارشناسی شده اعمال نمی شود که این امر می تواند سطح ایمنی خودرو های داخلی را کاهش دهد.

وی ادامه داد: برخی از موضوعات در صنعت خودرو وجه رانتی دارد که این امر مانع از توسعه صنعت خودرو به لحاظ کیفی می شود زیرا زمانی صنعت خودرو از منظر کیفی مثمر ثمر حرکت می کند که در عرصه قطعه سازی تنها قطعات استاندار در خودرو بکار گرفته شود.

عضو کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه صنعت خودروسازی باید همراه کیفی سازی، سیاست های تشویقی را نیز بکار بگیرد تا در فضای رقابتی متفاوت عمل کند، یادآور شد: صنعت خودرو باید بر اساس استاندارسازی خودرو را به چرخه تولید هدایت کند زیرا در غیر اینصورت مشتریان نمی تواند به نحو مطلوب اعتماد کنند.
پایان خبر
 

برچسب ها

اخبار برگزیده، اعضای کمیسیون فرهنگی، امور گمرگی، تعرفه های گمرکی، تعرفه گمرکی، خودروهای فرسوده، سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی، صنعت قطعه سازی، صنعت قطعه سازی ایران، قطعه سازی داخلی، مفاسد اقتصادی، هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی، پیشگیری و برخورد با مفاسد اقتصادی، کمیسیون فرهنگی، گمرک