چهاردولی:

افزایش ۲۳ درصدی نرخ بلیت مترو غیرمنطقی است

عضو کمیسیون عمران مجلس تصویب نهایی افزایش ۲۳ درصدی نرخ بلیت مترو را غیرمنطقی دانست و گفت: چنین تصمیماتی انگیزه شهروندان در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را کاهش می دهد.

خانه ملت؛ علی نعمت چهاردولی در واکنش به تأیید افزایش 15 درصدی نرخ کرایه اتوبوس و تاکسی و همچنین افزایش 23 درصدی بلیت مترو از سوی شورای حل اختلاف استان تهران، تصریح کرد: در حالی که با توجه به معضل آلودگی هوا و ترافیک پایتخت شرایط استفاده از مترو باید تسهیل شود مسئولان شهری در اقدامی نامناسب افزایش نرخ 23 درصدی بلیت مترو را نهایی کردند؛ در اینکه شهرداری باید به دنبال راهکارهایی برای رفع مشکلات اقتصادی خود باشد شکی وجود ندارد اما نباید جیب مردم را منبع رفع مشکلات اقتصادی خود بداند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با تأکید براینکه شیب افزایش بهای بلیت مترو باید منطقی باشد، بر ضرورت ثابت نگه داشتن قیمت بلیت مترو تأکید کرد وافزود: اگرچه نگهداری مترو هزینه‌بر است و افزایش نرخ بلیت مترو منجر به درآمدزایی برای شهرداری می شود ولی بهتر بود مسئولان شهری با ثابت نگه داشتن بهای بلیت مترو به فکر ارائه راهکاری جایگزین برای درآمدزایی باشند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه افزایش 23 درصدی نرخ بلیط مترو منجر به کاهش استفاده از مترو و روی آوردن افراد به استفاده از خودروهای شخصی می‌شود، تصریح کرد: نباید با تصمیمات غیرکارشناسانه زمینه را برای روی آوردن افراد به خودروهای شخصی فراهم کرد بلکه دولت و شهرداری باید با برنامه ریزی منسجم و منظم نهایت تلاش خود را برای افزایش استفاده از مترو و کاهش استفاده از خودروهای شخصی به کار برند.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ بلیت مترو اقدامی نامناسب و غیرمنطقی است، گفت: نه تنها نرخ بلیت مترو باید ثابت بماند بلکه شرایط استفاده از مترو باید تسهیل شود؛ از آنجایی که اکثر استفاده کنندگان مترو از قشر ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه هستند که توان استفاده از تاکسی را ندارند بنابراین این افزایش نرخ تأثیر روانی زیادی بر اقشار آسیب پذیر جامعه به جا می گذارد.

چهاردولی با بیان اینکه دغدغه مسئولان مترو باید تأمین آسایش مسافران باشد، تصریح کرد: مسئولان مترو باید به جای افزایش نرخ بلیت مترو تمهیدات لازم را برای بهبود وضعیت مترو و افزایش واگن قطارها به کار برند تا مسافران وقت خود را در ایستگاه ها هدر ندهند.

عضو کمیسیون عمران در مجلس نهم، توسعه حمل ونقل عمومی را بهترین راهکار برای رفع مشکلات ترافیکی و آلودگی هوای پایتخت خواند وافزود: ضرورت دارد مسئولان شهری و دولت برای بهبود وضعیت هوای پایتخت در راستای بهبود وضعیت ناوگان عمومی گام بردارند.

وی در مورد تعیین نرخ نهایی افزایش 15 درصدی کرایه تاکسی و اتوبوس در پایتخت، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور افزایش 15 درصدی کرایه تاکسی و اتوبوس غیرمنطقی به نظر می رسد ولی چاره ای جز این نیست.

نماینده مردم ملایر در مجلس نهم، بر ضرورت توجه جدی مسئولان به حمایت اقتصادی و سرمایه گذاری در مترو تأکید کرد و گفت: در تمامی کشورهای پیشرفته ساعت ورود و خروج قطارهای مترو طبق نظم خاصی انجام می شود و هیچ تاخیری در ورود و خروج قطارها به ایستگاه مشاهده نمی شود ولی متاسفانه در کشور ما به علت کمبود واگن در خطوط مترو شاهد اختلال در ساعت ورود و خروج قطارها هستیم و مسئولان شهری نیز هیچ گونه توجهی به رفع این مشکل نمی کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته نمی‌توان مسئولان شهری را نیز در این مورد مقصر دانست زیرا این معضل ناشی از کمبود منابع است بنابراین بهتر است دولت هرچه سریعتر در پرداخت بدهی خود به شهرداری در جهت کاهش هزینه حمل و نقل عمومی اقدام کند.

به گزارش خانه ملت؛ مصوبه شورای شهر تهران در خصوص افزایش 15 درصدی نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و 23 درصدی مترو در هیئت حل اختلاف با حضور دو قاضی و نمایندگان مربوطه بررسی و تأیید شد./

برچسب ها

آلوده کنندگی حمل و نقل جاده ای، آلودگی هوا، اخبار برگزیده، افزایش آلودگی، اقشار آسیب پذیر، اقشار ضعیف، اقشار کم درآمد، اقشارکم درآمد، امنیت سرمایه گذاری، ایجاد امنیت سرمایه گذاری، بالابودن هزینه های حمل و نقل، تجهیزات حمل و نقل، تسهیل سرمایه گذاری، توسعه حمل و نقل، توسعه مترو، حمل و نقل، حمل و نقل در برنامه ششم توسعه، حمل و نقل ریلی، حمل و نقل ریلی از منظر زیست محیطی، خودروهای شخصی، لایحه آلودگی هوا، مترو، مشکلات اقتصاد ایران، مشکلات اقتصادی، کاهش آلودگی هوا، کرایه تاکسی