قاضی پور مطرح کرد:

حربه کاهش قیمت چشم بادامی ها برای حفظ بازار ایران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جولان چینی ها در بازار خودروی کشور گفت: خدمات پس از فروش چینی ها برای مصرف کنندگان چندان راضی کننده نیست و باید بازار را از دستشان خارج کرد.

خانه ملت؛ نادر قاضی پور با اشاره به واردات خودروهای جدید چینی به کشور گفت: این خودروهای بی کیفیت و نامطلوب همچون ویروسی به جان بازار خورو افتاده، که با توجه به ضرورت کاهش واردات و تأکید و تکیه بیشتر به تولید ملی و داخلی باید از سهم آنها در بازار داخلی کاست.

تسلط خودروهای چینی در زمان تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خودروهای چینی در زمان تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، بر بازار خودروی ایران مسلط شدند، افزود: اکنون و پس از لغو تحریم ها که امکان سرمایه گذاری خودروسازان برتر دنیا در کشور فراهم است، خودروهای چینی با این کیفیت توان رقابت و فعالیت در کشور را نداشته و باید از بازار خودرو کشور حذف شوند.

تلاش چینی ها برای حفظ جایگاه فعلی خود در صنعت و بازار خودرو ایران

قاضی پور با اشاره به اینکه چینی‌ها تمام تلاش‌ خود را برای حفظ و حتی ارتقای جایگاه فعلی خود در صنعت و بازار خودرو ایران خواهند کرد، ادامه داد: بیرون راندن چینی ها از بازار خودرو کشور سخت است، اما با آمدن خودروسازان غربی برای سرمایه گذاری مشترک رقابت در این بازار بالا گرفته و چینی‌ها تاب ادامه بقاء در این بازار را نخواهند داشت.

وی قیمت پایین خودروهای چینی را برگ برنده‌ای برای آنها دانست و یادآور شد: چینی ها وقتی پایگاهشان در بازار ایران را در خطر ببینند، از حربه کاهش قیمت استفاده کرده تا همچنان خریدار داشته باشند.

خدمات پس از فروش‌ چینی ها برای مصرف‌کنندگان چندان راضی‌کننده نیست

قاضی پور ضمن انتقاد از کاهش تعرفه واردات خودرو، افزود: صنایع خودروسازی ما در وضعیت خطر قرار دارند، زیرا خودرو‌های چینی با وجود تعرفه واردات حضور پررنگی در بازار مصرف کشور دارند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه خودروسازان چینی در بازار ایران به‌خوبی جولان می‌دهند، ادامه داد: خدمات پس از فروش‌ برای مصرف‌کنندگان چندان راضی‌کننده نیست و باید بازار را از دستشان خارج کرد.

وی با اشاره به اینکه تجربه خوبی در مجموعه قطعه سازی کشور وجود دارد، افزود: قطعه سازان داخلی به نوعی باور تولیدی رسیده اند و با پشتوانه کنونی باید به صورت مشترک با خودروسازان مطرح دنیا فعالیت کرده تا به مقصود اصلی کشور که اقتصاد مقاومتی است دست پیدا کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نباید بازار خودروی کشور را به صورت انحصاری دراختیار یک خودروساز خارجی قرار داد، تصریح کرد: با ورود بخش خصوصی و رقابتی کردن بازار، شرکت های خارجی که کیفیت های مختلفی برای ارائه خدمات دارند، وارد بازار خودروی کشور می شوند./

برچسب ها

آسیب شناسی صنعت خودرو کشور، آینده تحریم های اقتصادی در اقتصاد جهانی، اجرای استراتژی صنعت خودروسازی، اخبار برگزیده، اعمال تحریم های بین المللی علیه کشورمان، افزایش قیمت خودرو، اقتصاد مقاومتی، بازار خودرو، بازارخودرو، بررسی نسبت برنامه های توسعه با اهداف اقتصاد مقاومتی، برندهای معتبر خودروسازی جهان، بروز ابزاری به نام تحریم به عنوان وسیله تقابل اقتصادی در نظام سیاسی بین المللی، تحریم، تحریم اقتصادی، تحریم ها، تحقق اقتصاد مقاومتی، تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، تقویت و ارتقای صنعت قطعه سازی در مقیاس جهانی، خودروهای تولیدی، خودروهای داخلی، سیاست های اقتصاد مقاومتی، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی، شاخص سازی در جهت اقتصاد مقاومتی، صنعت خودرو، صنعت خودرو سازی، صنعت خودروسازی، صنعت قطعه سازی، صنعت قطعه سازی ایران، قطعه سازان، قطعه سازی داخلی، مشکلات صنعت خودرو، مفهوم اقتصاد مقاومتی بر مبنای شناسایی تهدیدها، کمیسیون صنایع و معادن، کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گزارش مدیریتی طرح پژوهشی آسیب شناسی صنعت خودروی کشور و ارائه راهکارها