خبر

مسیر شما: اخبار ۲۰ درصد تبلیغات محیطی متعلق به موضوعات فرهنگی است
۲۰ درصد تبلیغات محیطی متعلق به موضوعات فرهنگی است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه شهرداری مقرر کرده ۲۰ درصد تبلیغات محیطی باید به موضوعات فرهنگی تعلق داشته باشد، خواهان آن شد که وزارت فرهنگ ازا ین ظرفیت برای تبلیغات تولیدات هنری به ویژه فیلم های سینمایی استفاده کند.

 خانه ملت؛ سید احسان قاضی‌زاده با انتقاد از شرایط نامناسب برای تبلیغات فیلم‌های سینمای در فضای داخلی کشور که منجر به ارتباط آن‌ها با شبکه‌های ماهواره‌ای شده، گفت: متولیان فرهنگی کشور باید به حوزه تبلیغات در عرصه سینما توجه ویژه داشته باشند و با جدیت و برنامه‌ریزی، به طورمستقیم و حرفه‌ای با رسانه ملی و شهرداری‌ها برای رونق و افزایش تبلیغات فیلم‌ها وارد مذاکره شوند تا نیاز سینماگران به درستی پاسخ داده شود.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس مزایده هایی که شهرداری برای واگذاری تبلیغات محیطی برگزار می کند، 20درصد از تبلیغات محیطی باید به صورت رایگان به موضوعات فرهنگی اختصاص داده شود و اگر این اتفاق بیافتد، بیلیوردهای بیشتری از فیلم‌های سینمایی در سطح شهرها دیده خواهد شد؛ لذا لازم است وزارت فرهنگ برای بهره‌گیری از این فرصت، تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری امضا کند.

وی با تأکید بر اینکه عدم تبلیغ فیلم‌های دارای مجوز اکران از وزارت فرهنگ از سوی رسانه ملی قابل توجیه نیست چراکه این مسئله فیلمسازان را به منظور بازگرداندن سرمایه خود به سمت شبکه‌های ماهواره‌ای‌ می‌کشاند، افزود: به‌یقین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پاسخگوی کیفیت فیلم‌های مجوزدار باشد اما یک اثر سینمایی که به هر دلیلی از فیلترهای این وزارتخانه گذشته است باید از ابزارهای مناسب تبلیغاتی همچون تبلیغ در رسانه ملی و سطح شهر نیز برخوردار شود و البته دستگاه‌های دیگر نمی‌توانند در پوشش تبلیغاتی این آثار اعمال سلیقه کنند.

قاضی‌زاده با بیان اینکه وزارت فرهنگ باید سهم تبلیغات فرهنگی را از شهرداری بگیرد، گفت: صداوسیما شبکه‌های متعددی مثل «آی‌فیلم» دارد و می‌تواند علاوه بر تبلیغ فیلم‌های سینمای با قیمت مناسب در این شبکه‌ها قالب‌های تبلیغانی برای نمایش آنونس و بخش‌های از فیلم‌ها ایجاد کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه تا زمانی که تلویزیون قیمت تبلیغات فیلم‌های سینمایی را پایین نیاورند مشکلی حل نخواهد شد، اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی سینما باید شرایط مذاکره با رسانه ملی را فراهم کند و ان‌شاالله با آغاز به کار کمیسیون فرهنگی مجلس دهم و تشکیل شورای نظارت بر صداوسیما این موضوع بیشتر از سوی مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهد شد./

نظر شما